31 Temmuz 2010 Cumartesi

Feudalism 2

Bu ara çok online flash oyunlarına sardım, önce Swords and Sandals şimdi ise bu. Yalnız bu oyun feci bağımlılık yaptı, ordu kur, savaş kale al falan tavsiye ederim.

Şimdi birazcık da bu oyunu tanıtayım. Oyun Mount&Blade'in flash versiyonu diyebilirim. Oyunun başında bir karakter yaratıyorsunuz, ama öyle tipini mipini ayarlama yok, sadece bağlı bulunduğu ülkeyi ve skillerini veriyorsunuz skill vermek zor derseniz hazır karakterler var onlardan birini seçin ve oyuna başlayın.


Daha sonra, seçtiğiniz ülkeye göre o ülkenin topraklarındaki en dandik köyün sahibi olarak oyuna başlıyorsunuz. Ben Far-East Empire'ı seçtim ve oranın en küçük yerinde sadece dandik 3 çeşit askeri orduma katabildim.

İlk yapmanız gereken seçtiğiniz ülkeye göre kullanacağınız silah ve zırhlar için artması gereken şeyleri tespit edip level atlarken onları arttırmak, STR ile ihtiyaca göre INT veya CON'u arttırın, bir de kullanacağınız silahın skillini fulleyin (ben Uzakdoğu silahlarını seçtiğim için sadece onu fulleyip bir de okçuluğu biraz arttırıp geri kalanda full STR ve zırh/silah'ı geliştirebilmek için INT bastım)

Neyse, oyunda para sıkıntısı diye bir şey olmuyor, o yüzden ilk başta sahip olduğunuz en güçlü kaleden mümkünse en iyi askerleri çıkarın fakat ilk baştaki kaleniz dandik olduğundan bütün orduyu ve yedekleri de oradan doldurun yedekler de baştakiler öldükçe savaşa katılıyorlar yani hep full kapasite savaşın.

Sonra, kalenizden görevler alın (kalenin şampiyonuyla dövüşmenin pek bir espirisi yok zaten ilk başta sizden kat kat güçlü olduğudan kolaylıkla yener o yüzden onu pek tıklamayın) görevlerden ise sadece "Deal with Rouges" diyeni alın diğeri hem az para veriyor hem de bu oyunda gelişmenin en önemli yolu savaşmak, ticaret yapmanın hiç bir espirisi yok. Kendisinizi geliştirip, sonra civardaki daha 1 en fazla 2 köyü filan alın ve her zaman en iyi askerler neredeyse oradan basın (hangi yer daha iyi onu anlamak içinse satıcının sattığı silahlara ve zırhlara bakın yıldız seviyesi o yerin hangi seviyede olduğunu gösterir yani başkentte en iyi silah ve zırhlar satılıp en güçlü adamlar varken bu köy ve küçük şehirlerde daha düşüktür)

Direk kendi ülkenizdeki her yeri almaya çalışmayın iyi ordularınızı diğer ülkelere götürüp onların köylerini filan alın hem seviye atlayıp kendinizi geliştirirsiniz hem de orduları tek bir ülkeden kurmayıp farklı kombinasyonlar yapıp en güçlü orduyu elde etmeye çalışın -mesela gözlemlediğim kadarıyla en iyi okçular güneydeki ülkede (Bu Musul, Tiflis gibi şehiri olan yer), en iyi piyade gücü Far-East'de, en iyi süvari Kuzeybatı'daki ülkelerde falan gibi-

Neyse, bol bol pot alın onları kullanmanız gerekecek. At sürmenin pek bir numarası yok gibi geldi hep piyade olarak oynadım oyunu belki siz atla daha iyi oynarsınız. Skillerle dövüşün normal dövüşten çok fark ettiriyor.                                                                               

Ben aslında böyle anlatmama rağmen, oyunu tam olarak bitiremedim oyundaki maksimum level olan 50'ye geldim, bütün ülkelerden en iyi orduyu kurdum fakat Far-East Empire'ın (yani kendi ülkemin) başkentini ele geçirmedim en az 5-6 kere denedim fakat her seferinde ilk kısmı geçip, son bölümde gelen Shogun askerlerine takılıyordum çünkü adamların bir saldırısı var kafalarında bir ışık beliriyor ve o saldırıyı yaptığı an kaçırmazsa (ki %99 falan kaçmıyor) karşısındaki adam kesinlikle ölüyor ve adamdan uzaklaşssan bile bir kez bunu yaparken önünden geçmişsen ölüyorsun, ki o saldırıyı ben de Far-East'ten olduğumdan için ben de öğrenmiştim bazen karşılıklı bunu yapıp karşılıklı ölüyorduk bazen ben o üzerime gelirken buna basıp yaptığımda o tam bunu yapacakken onu kesiyorum filan ama bu tüm SP'ni yediği için tekrar yapman için bir süre geçiyordu yani sen bunu 2. kez yapana kadar eğer etrafında kalabalık bir Shogun güruhu varsa hayatta kalma şansın pek olmuyordu.

Bu nedenle ben 2. bölümde daha kaçak oynar savaş alanından uzaklaşır Shogunlarla bire bir kalmaya çalışırdım bir kere bunu yaptığımda gerçekten de kazanır gibi oldum bütün ordum yenilmişti (ki 2. bölüm savaşlarında genellikle tek başına kalır 5-6 kişiyle filan uğraşman gerekir) fakat karşıda 3 kişi kaldı, birini bu hareketle indirdim sonra biraz vakit kazanayım yenisi için derken  birinin önünden geçtim (veya o beni yakaladı) ve beni 2 adam kala indirdi.
 
     Fakat, oyun bana acımış olacaktı ki tekrar load deyip savaşacakken bir de baktım, kaleyi almış gözüktüm ve ordum aynen duruyordu. Harita ekranına geldiğimde ise kazandığımı söyledi. Açıkçası buruk bir sevinç oldu fakat yine de resmini çektim işte emeklerimin karşılığı resimdeki gibi. :D

Neyse oyunun kendisiyle oyundaki maceramı da anlatmış oldum. Oyunun linki için buyrun online olarak, fakat tavsiyem indirip oynamanız çünkü online oynarken kapatıp sonra oynamak gibi bir şansınız olmayabiliyor. İyi oyunlar herkese.

1 yorum:

  1. bu tür oyunlara pek ilgim olmasa da enteresan bir şeye benziyor, lakin daha düşük bir cümleyle başlayamazdın yazına :)

    YanıtlaSil